946626.jpg

Tämä kuva on ELIAN-luola!Muistatko sanasta paikan jossa Elia pakeni luolaan...

8 Niin hän nousi ja söi ja joi. Ja hän kulki sen ruuan voimalla neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä Jumalan vuorelle, Hoorebille, asti.
9 Siellä hän meni luolaan ja oli siinä yötä. Ja katso, Herran sana tuli hänelle; hän kysyi häneltä: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"
 
10 Hän vastasi: "Minä olen kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset ovat hyljänneet sinun liittosi, hajottaneet sinun alttarisi ja tappaneet miekalla sinun profeettasi. Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."
 
11 Hän sanoi: "Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen". Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
 
12 Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
 
13 Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa, meni ulos ja asettui luolan suulle. Ja katso, hänelle puhui ääni ja sanoi: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"
 
14 Hän vastasi: "Minä olen kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset ovat hyljänneet sinun liittosi, hajottaneet sinun alttarisi ja tappaneet miekalla sinun profeettasi. Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."
 
Elämässäni olen joutunut tilanteisiin joissa olen paennut luoliin ikäänkuin kaikkea,jopa Jumalaa piiloon.On tullut hetki jolloin Jumala on tullut luolansuulle ja kysynyt "Lapseni mitä sinä täällä teet..."Nuo hellät sanat ja Jumalan rakkauden kohtaaminen on nostanut minut jaloilleen ja olen tullut luolasta ulos ja jatkanut matkaani Herrani kanssa vielä voimallisemmin.Oletko sinä elämäsi luolassa.Jumala sanoo sinulle tänä päivänä nuo hellät sanat "Lapseni,mitä sinä täällä teet..."Elia oli Jumalan väkevä profeetta ja hänelläkin oli omat vaikeat tilanteensa ja pelkonsa.Silti Jumala käytti häntä!Jumala käyttää sinuakin!
946628.jpg